Tips från coachen


MAT
- Ät en lätt måltid senast 2-4 timmar före klass. Om du är hungrig eller känner dig kraftlös kan lite frukt eller nötter en timme före yogan vara ett alternativ. Det är ofta fördelaktigt att yoga på helt fastande mage (som t.ex. på morgonen innan frukost)

VÄTSKA
-Drick relativt mycket vatten under dagarna när du praktiserar Hot Yoga. Istället för att dricka mycket precis före/efter klass, drick snarare under dagen eller dagen innan. Drick minst en halv liter vatten 1-2 timmar innan yogan. Du utför en simultan utrensning av alla system inifrån och ut. Det är därför viktigt att hålla vätskebalansen på god nivå så att du underlättar förbränning, tarmverksamhet, utrensning och svettning. Drick inte vatten i yogarummet om du mår illa. När du praktiserat ett tag kan du under yogan prova att minska vattenintaget helt eller delvis.

ELEKTROLYTER
- Tänk på att fylla på med salter och mineraler såsom magnesium, natriumklorid, kalcium och kalium om du svettas och dricker väldigt mycket varje dag. Ett naturligt alternativ är kokosvatten eller s.k. elektrolyter (utan socker och tillsatser) som vi säljer i studion. Kokosvatten (fungerar som vätskeersättning), fikon (magnesium), bananer (kalium) och stjälkselleri (salt) är naturliga mineralkällor

ANDNING
- Andas lugnt, tyst, långsamt och utan motstånd.

ATTITYD
- Var ödmjuk. Yoga är ingen kamp men låt den väcka din kämparglöd i form av vilja.